31 Januari 2002
Williams in zee met LEGO
Daar waar het éne team - mede - door het gebrek aan sponsoring failliet gaat, maakt het andere team de éne na de andere nieuws sponsor bekend. Het BMW Williams F1 team maakte eerder al bekend dat ze komend seizoen de steun van 7UP (PepsiCo) en FedEx hebben. Vandaag komt daar de naam van ’s werelds meest bekende speelgoed merk bij: LEGO.
De driejarige overeenkomst is gebaseerd op LEGO’s Racer Products dat kinderen een educatief inzicht geeft in de engineering, het design en het experimentele proces dat zo belangrijk is in de Formule 1.
Directeur Stig Blicher: “We besloten met Williams te gaan samenwerken omdat ze direct ingingen op het idee om de fascinerende wereld van Formule 1 in de belevingswereld van kinderen te brengen. De Formule 1 draait om de meest vooruitstrevende technologie en wij vinden dat vooral Williams F1 een zeer ambitieuze en serieuze manier van benadering van het racen heeft. Op hun gebied zijn ze wereldklasse en alom bekend om hun hoogstaande kwaliteiten.”
Teambaas Frank Williams was ook zeer ingenomen met de nieuwe samenwerking: “Ik ben zeer blij met de samenwerking met LEGO Company, een wereldwijd bekend merk. De LEGO Race serie is niet alleen voor het plezier, maar biedt de kinderen ook een serieuze kans om meer te leren over de Formule 1.”
In september zal LEGO de “Williams F1 Team Racer” op de markt brengen. Het 65 cm grote model, gebaseerd op de Williams BMW FW24, zal het vlaggenschip van de LEGO Race serie zijn.