03 Februari 2008 (Bron: LEGO.com)

Het laatste nieuws van de LEGO Universe ontwerpers!

 

Miniland -  Op dit moment word LEGO Universe opgebouwd uit elektronische bits en bytes. Dit zeer gespecialiseerde werk word gedaan door mensen, die je "programmeurs" noemt. Ze werken er aan om LEGO Universe te ontwikkelen, de eerste grootschalige online multiplayer game voor LEGO fans en ze worden hierbij ondersteund door een groot aantal fans van over de hele wereld. Ze zijn zeer toegewijd en houden ervan om te bouwen met LEGO. Lees hieronder het interview met de technisch directeur, Erik.


Later zal ook een interview met een zeer bevoorrechte jongen op onze site worden gepubliceerd. Reed is een van de kinderen die deel neemt aan het Kinder Ontwikkel Team van LEGO Universe, en hij is een van de eesten die heeft gespeeld met een vroege versie van LEGO Universe!


Ok, nu het woord aan Erik!

Vertel eens iets over jezelf

Ik hou er van om puzzels op te lossen, kruiswoordraadsels, sudoku, echte puzzels, noem maar op. Ik doe aan goochelen en speel muziek op de piano en de recorder. Mijn vrouw, Nan is een Engelse professor en we hebben twee kinderen, Sam , dertien en Jacqueline, we noemen haar "Q" en ze is negen.

Ben je een gamer?

Absoluut. Ik ben begonnen met het spelen van de eerste arcade spelapparaten waar je geld in moest gooien, zoals Space Invaders en de originele Donkey Kong. We hebben nu bijna elk type spelcomputer in ons huis!

Speel je met LEGO?

Ja, mijn kinderen en ik spelen vaak met LEGO. Soms neem ik een nieuwe set mee van het werk; Ik ben op die avonden altijd erg populair bij mijn kinderen!

Wat is je favoriete LEGO set?

Ik vind Café Corner geweldig. Mijn kinderen en ik hebben daar vele uren aan gebouwd. De Aqua Raiders vind ik ook erg leuk.

Wat is het mooiste van het werken bij het LEGO Universe development team?

Alles wat te maken heeft met het maken van spellen. Ik kan op die manier een complete fantasiewereld tot leven brengen door geluid, kunst, ontwerpen en programmeren te combineren.  Het is te vergelijken met het schrijven van een boek dat langzamerhand werkelijkheid wordt, het is magisch!

Kun je goed met je collega's overweg?

Ze zijn geweldig. Er is veel energie in ons team. Dit is de meest creatieve en grappige groep mensen waarmee ik ooit samen heb gewerkt.
De meeste van ons rijden rond op scooters, maar enkele van ons hebben miniatuur motors op elektriciteit. We staan er dan ook om bekend dat we na werktijd nog wel eens wat met motoren doen. 

Hoe ziet je werkdag er uit?

Ik ben veel bezig met het coördineren, daarbij gaat het er om dat alles goed moet lopen. Ik help ook met het ontwerpen van de software. Ik heb heel veel software programmering gedaan, hierdoor kan ik nieuwe mensen helpen om fouten te voorkomen, die ik al eens gemaakt heb.

Hoe is het om een programmeur te zijn?

Het is alsof je een chef bent die schept en straft. Het probleem met computers is dat ze van zichzelf niet erg slim zijn, dus moet je ze alles vertellen wat ze moeten doen. Als je wilt dat een computer twee eieren in het eten stopt, moet je hem ook vertellen dat hij ze eerst moet breken en de schaal uit het eten moet houden. 

Wat is een “game engine”?

Dat is software die er voor zorgt dat allerlei details goed worden weergegeven op je scherm: schaduw, verandering van zichtstandpunt tot het verstoppen van dingen die je normaal gesproken ook niet ziet. Door gebruik te maken van een bestaande game engine kunnen de ontwerpers al hun tijd steken in de dingen die het interessantst zijn: het maken van het uiteindelijke spel.

Zal LEGO Universe op bijna alle computers gespeeld kunnen worden?

Het moeilijkste van het maken van een spel, is dat het spel ook werkt op oudere, minder geavanceerde grafische kaarten, maar we zullen ook aanpassingen maken voor computers met minder geheugen en tragere processoren. 

Wat was het meest opwindende aan het schrijven van de code voor LEGO Universe?

De code voor iets schrijven lijkt op het oplossen van een puzzel, waar ik erg van houd. Wat het meest opwindend was aan het maken van de code voor LEGO Universe is het zien van je werk op het scherm van je computer, als levende creaturen, prachtige omgevingen en fantastische mini-spelletjes!!

Is er iets grappigs gebeurd tijdens het schrijven van de code voor LEGO Universe? 

Ja. We hebben enkele vreemde fouten gehad, zoals zeer kleine minifiguren met enorm grote handen, vogels die recht omhoog vlogen en bomen die in de lucht zweefden. Soms zijn de fouten zo leuk, dat we ze proberen in het spel te houden ;-)

Hoe zal jouw minifiguur eruit komen te zien?

Ik heb het nog niet besloten. Naarmate de tijd verstrijkt raak ik steeds meer van mijn eigen haar kwijt, misschien is het een idee om een minifig te nemen met erg lang haar en een baard, misschien zelfs spikes! Denk.... Denk.....