Billund (Denemarken) - Cartoon Network en de LEGO Group hebben op 3 juli j.l. aangekondigd dat ze samen weergaloze nieuwe entertainment franchise zullen gaan produceren. In 2014 zal "Mixels" gelanceerd worden. Mixels zal geanimeerde content (hoofdzakelijk korte filmpjes), een rijke game omgeving, een verzamelbare bouwspeelgoed lijn en meer bevatten.

De filmpjes zullen te zien zijn op Cartoon Network en op www.cartoonnetwork.com, Mixels zijn kleurrijke creaturen die samengevoegd kunnen worden in een creatieve en onvoorspelbare verhaallijn. De verzamelbare mini bouwsetjes zullen in drie golven in 2014 uitgebracht worden en er zal ook een app-game verschijnen van de Mixels.

Mixels is ontstaan vanuit een samenwerking tussen Cartoon Network, een toonaangevend entertainment bedrijf gericht op kinderen, en The Lego Group die wereldwijd bekend is door zijn erfgoed van hoge kwaliteit en creatieve speelervaringen. De twee bedrijven gingen een samenwerking aan op het moment dat Cartoon Network Studios interesse toonde voor het creëren van originele content gebaseerd op de inherente waarden van het LEGO spel, terwijl op hetzelfde moment The Lego Group bezig was om de mogelijkheden voor een nieuw concept met kleine wezens te onderzoeken. De twee bedrijven bundelden hun krachten en Mixels was geboren. Het merk is ontwikkeld door een multinationaal team van vernieuwers op het gebied van content, ontwerpers en animators van Los Angeles tot Atlanta en van San Diego tot Connecticut en Denemarken.  

"Dit is de volgende stap in de evolutie van Cartoon Network Studios en de manier waarop we originele IP's ontwikkelen," aldus Rob Sorcher, chief content officer van Cartoon Network. "Het samenbrengen van  animators en game-ontwikkelaars van wereldklasse, met LEGO content en product design teams in een vroeg stadium van het creatieproces, bleek een energieke samenwerking op te leveren, die de creatieve kracht van beide merken laat zien."

"Onze relatie met Cartoon Network is verder ontwikkeld en ze zijn geweldige, ondersteunende partners die onze passie voor kinderen delen," aldus Jill Wilfert, vice president licensing and entertainment bij The LEGO Group. "Dankzij een nauwe samenwerking in de afgelopen jaren is het duidelijk geworden dat ze ons merk en onze kernwaarden volledig begrijpen en omarmen. We zijn verheugd deze nieuwe reis met Cartoon Network Studios te kunnen maken in het ontwikkelen en het leveren van een zeer creatieve en volledig geïntegreerde nieuwe ervaring."

"Families willen vandaag de dag naadloos entertainment kunnen ervaren", aldus Stuart Snyder, president en chief operating officer voor Turner's Animation, Young Adults & Kids Media Division. "Het bereik van alle Cartoon Network platforms gecombineerd met de verschillende touch points van het geliefde LEGO merk stelt ons in staat een volledig geïntegreerde en rijke ervaring vanaf het begin te creëren."

Mixels inspireert jongeren om op nieuwe manieren deel te nemen aan meeslepende entertainment content die creatieve, fysieke en virtuele spelervaringen toelaat. Fans en het publiek worden makers en actieve deelnemers in het proces doordat zij nieuwe karakters en inhoud creëren. Dit is een multi-format, multi-platform ervaring waar kinderen elk moment en overal aan kunnen meedoen. Cartoon Network Studios houdt zich bezig met alle animatie, de verhalende en digitale inhoud en Cartoon Network draagt zorg voor alle niet speelgoed gerelateerde merchandise. The Lego Group richt zich op het speelgoeddesign, fabricage en distributie van het Mixels speelgoed alsmede gelicenseerde LEGO Mixels uitgaven om het merk te ondersteunen.

  

Er zijn inmiddels drie setjes bekend gemaakt:

41500 Volectro

41501 Flain

41502 Seismo

 

Of de filmpjes ook in Nederland op Cartoon Network verschijnen is nog onbekend.