De filmpjes zullen te zien zijn op Cartoon Network en op www.cartoonnetwork.com, Mixels zijn kleurrijke creaturen die samengevoegd kunnen worden in een creatieve en onvoorspelbare verhaallijn. De verzamelbare mini bouwsetjes zullen in drie golven in 2014 uitgebracht worden en er zal ook een app-game verschijnen van de Mixels.
Mixels is ontstaan vanuit een samenwerking tussen Cartoon Network,
een toonaangevend entertainment bedrijf gericht op kinderen, en
The Lego Group die wereldwijd bekend is door zijn erfgoed van hoge
kwaliteit en creatieve speelervaringen. De twee bedrijven gingen
een samenwerking aan op het moment dat Cartoon Network Studios
interesse toonde voor het creëren van originele content gebaseerd
op de inherente waarden van het LEGO spel, terwijl op hetzelfde
moment The Lego Group bezig was om de mogelijkheden voor een nieuw
concept met kleine wezens te onderzoeken. De twee bedrijven
bundelden hun krachten en Mixels was geboren. Het merk is
ontwikkeld door een multinationaal team van vernieuwers op het
gebied van content, ontwerpers en animators van Los Angeles tot
Atlanta en van San Diego tot Connecticut en Denemarken.
"Dit is de volgende stap in de evolutie van Cartoon Network
Studios en de manier waarop we originele IP's ontwikkelen," aldus
Rob Sorcher, chief content officer van Cartoon Network. "Het
samenbrengen van animators en game-ontwikkelaars van
wereldklasse, met LEGO content en product design teams in een
vroeg stadium van het creatieproces, bleek een energieke
samenwerking op te leveren, die de creatieve kracht van beide
merken laat zien."
"Onze relatie met Cartoon Network is verder ontwikkeld en ze zijn
geweldige, ondersteunende partners die onze passie voor kinderen
delen," aldus Jill Wilfert, vice president licensing and
entertainment bij The LEGO Group. "Dankzij een nauwe samenwerking
in de afgelopen jaren is het duidelijk geworden dat ze ons merk en
onze kernwaarden volledig begrijpen en omarmen. We zijn verheugd
deze nieuwe reis met Cartoon Network Studios te kunnen maken in
het ontwikkelen en het leveren van een zeer creatieve en volledig
geïntegreerde nieuwe ervaring."
"Families willen vandaag de dag naadloos entertainment kunnen
ervaren", aldus Stuart Snyder, president en chief operating
officer voor Turner's Animation, Young Adults & Kids Media
Division. "Het bereik van alle Cartoon Network platforms
gecombineerd met de verschillende touch points van het geliefde
LEGO merk stelt ons in staat een volledig geïntegreerde en rijke
ervaring vanaf het begin te creëren."
Mixels inspireert jongeren om op nieuwe manieren deel te nemen aan
meeslepende entertainment content die creatieve, fysieke en
virtuele spelervaringen toelaat. Fans en het publiek worden makers
en actieve deelnemers in het proces doordat zij nieuwe karakters
en inhoud creëren. Dit is een multi-format, multi-platform
ervaring waar kinderen elk moment en overal aan kunnen meedoen.
Cartoon Network Studios houdt zich bezig met alle animatie, de
verhalende en digitale inhoud en Cartoon Network draagt zorg voor
alle niet speelgoed gerelateerde merchandise. The Lego Group richt
zich op het speelgoeddesign, fabricage en distributie van het
Mixels speelgoed alsmede gelicenseerde LEGO Mixels uitgaven om het
merk te ondersteunen.
Er zijn inmiddels drie setjes bekend gemaakt:
41500 Volectro
41501 Flain
41502 Seismo
Of de filmpjes ook in Nederland op Cartoon Network verschijnen is nog onbekend.