Johor (Maleisië) - Meer dan 100 taxichauffeurs uit Johor zijn geselecteerd om ambassadeur te worden van LEGOLAND Malaysia. De chauffeurs kregen een briefing over LEGOLAND Malaysia en haar meer dan 40 attracties tijdens de Taxi Promotional Wrap op de recent vernieuwde Galleria@Kotaraya.

Er komen LEGOLAND promotie stickers en brochures in dee taxi's. State Tourism, Domestic Trade, Cooperative and Consumerism executive chairman Datuk Hoo Seong Chang zegt, dat in verband met de opening van LEGOLAND voor het publiek zaterdag, de taxi chauffeurs op de hoogte moeten zijn van de plaats en de activiteiten van het LEGOLAND park. Hij zei dat taxi chauffeurs qua toerisme de eerste lijn zijn en dat ze een belangrijke rol spelen in de toerisme industrie. "Ik weet zeker dat ze goed mee zullen werken om Johor op de wereldkaart te zetten op het gebied van toerisme," zegt Hoo. Hij vertelde de taxi chaufeurs dat het ook van belang is hun wagen goed schoon te houden. 

Gedurende de testrit werden de taxi chauffeurs geëscorteerd door de politie en speciale medewerkers van het state Road Transport Department zorgden ervoor dat de taxi chauffeurs de route en de opstap plaatsen leerden kennen.  LEGOLAND Malaysia general manager Siegfried Boerst zorgde dat de taxi chauffeurs gratis het park in mochten op deze dag. 

"LEGOLAND is een wereld merk, maar we zien onszelf als onderdeel van de plaatselijke bevolking. De taxi campagne zal ons helpen om het park op de kaart te zetten bij degenen die deze regio bezoeken. We hopen dat bezoekers van ons park het gebied verder intrekken en verkennen en zo proberen we iets terug te doen voor de bevolking en proberen we Johor als internationale toeristische bestemming op de kaart te krijgen. "


"Om er voor te zorgen dat de taxi chauffeurs in staat zijn om hun kennis van het park men de meer dan 40 attracties te delen met bezoekers zijn er drie honderd uitgenodigd voor een speciale preview in LEGOLAND", voegt hij toe. 

Mohamad Nasir Mahmood, 42, die in een zevenzits limousine rijdt, zegt dat de preview een eye-opener was. "Ik heb genoten van de ritjes en het eten dat werd geserveerd was prima. Ik denk dat het een goed idee was om ons uit te nodigen en voor te lichtten over het park."

 
Het is de voorspelling dat de bezoekersaantallen zullen stijgen als LEGOLAND volgend jaar haar waterpark en in 2014 een LEGOLAND hotel opent.