December
2007
Lego bouwt lekker door
Lego blijft gestaag scoren met de Lego Club en het
bijbehorende Lego-magazine.
Menigeen zal er jaloers op zijn: een klantenclub met 2,5 miljoen leden. Bij Lego
zijn ze er trots op. In 1997 werd de Lego Club internationaal gepositioneerd. De
kinderen stroomden toe. In de regio Duitsland-Zwitserland-Oostenrijk telt de
Lego Club ruim 500.000 leden, waarvan 10 procent meisjes. De kerndoelgroep,
kinderen tussen 6 en 12 jaar, is uiteraard ruim vertegenwoordigd. Maar ook
oudere Lego-freaks zijn lid.
Aanvankelijk was lidmaatschap gratis. Dat Lego de clubleden sinds 2001 laat
betalen, gaf alleen maar nog een extra impuls aan het ledental. Het Lego
Club-lidmaatschap eindigt automatisch na twee jaar. Het mag worden verlengd, en
daar maken veel leden grif gebruik van.
Lego Club-leden worden dan ook voortdurend door Lego in de watten gelegd, met
kortingen op Lego-producten, tegoedbonnen en korting op toegangskaartjes voor
Legoland of andere themaparken. Ze krijgen soms een Lego-pakketje thuisgestuurd,
en vijf keer per jaar het Lego-magazine. De Lego Club versterkt het ‘communitygevoel’.
En daarmee de afzet, weten ze bij Lego.
bron: Direkt Marketing