Billund
(Denemarken) - Het was
enige tijd stil rond LEGO Universe, maar nu vertelt lead animator Erik Beyer
over hoe in het spel de LEGO modellen tot leven worden gewekt.
LEGO
Universe art director, Phillip Atencio, zit de animatie in het spel als “een
cruciale manier om te communiceren. Dramatische poses of sterke houdingen,
kunnen de stemming en emoties van de modellen weergeven en daarmee de spelers
dieper in de LEGO Universe spel beleving trekken.”
Plaatje:
Erik Beyer, Lead animator
Erik geniet van de uitdaging in het werk. Hij geeft snel het antwoord op de
vraag wat hij van zijn werk vindt: “geweldig,” waarbij het aantekent dat
zijn team van getalenteerde animators dingen moet doen als “kijken naar onze favoriete
animatie films en dat mogen we dan ‘research’ noemen!”
Erik legt uit dat ze de beweging bestuderen gedurende deze sessies, en dat is
nog maar een van de stappen die we moeten nemen in het hele proces. Voor
ze een virtueel LEGO model kunnen animeren, moet het team het skelet en de huid
van de creatie bedenken.
Riggen van een model is alsof je het skelet in een creatie zet, en dat doe je
stapje voor stapje. Je geeft eerst de gewrichten een plek, de ruimte tussen de
gewrichten wordt opgevuld met virtuele botten, waardoor een model kan bewegen,
en waardoor de bewegingen van het model 'echt' lijken.
Skinnen is een LEGO model voorzien van een huid, die ook voor elke beweging
klopt. Erik geeft aan dat skinnen veel tijd kost, want anders kunnen er vreemde
dingen gebeuren: als een LEGO model zijn vuisten balt voor een gevecht, zou het
kunnen dat zijn vingers verkeerd scharnieren, waardoor het er heel raar en
onrealistisch uit ziet.
Als het skinnen klaar is, kan het team aan de slag om de grenzen van de creatie
te verkennen. Erik zegt, “We beginnen met de LEGO minifiguren in een relaxte
pose, de handen langs het lichaam, maar als we een keer begonnen zijn aan het
spel, dan kun je salto;s doen, enorme sprongen maken, enzovoort, alles waarvan
je maar kunt dromen, is mogelijk binnen LEGO Universe!"
|