Rosmalen (Noord-Brabant) - Deze week heeft LEGO WORLD, georganiseerd door Libéma Exhibitions & Events en LEGO Nederland, de felbegeerde prijs voor beste business-to-consumerbeurs van Nederland 2010 gewonnen. Dit gebeurde tijdens de uitreiking van de Nationale ExpoJaarprijs 2010 in het nieuwe 1931 Congrescentrum Brabanthallen. Ruim 70.000 bezoekers worden jaarlijks in de herfstvakantie ondergedompeld in een waar LEGO festijn. Het winnen van de prijs voor beste consumentenbeurs van Nederland is de kroon op het 10-jarig bestaan van het volledig uitverkochte LEGO WORLD in Libéma’s IJsselhallen Zwolle.
“LEGO WORLD sleepte de nominatie in 2008 ook al in de wacht, maar viste toen net achter het net”, vertelt Eric Broekaart, Directeur Sales van Libéma. “We hebben continue geïnvesteerd in dit unieke evenement. Denk bijvoorbeeld aan de integratie van sponsoren via de LEGO blokjes. Zo realiseerden we samen met Landal GreenParks een wedstrijd waarbij kids een park mochten nabouwen en creëerden voor Safaripark Beekse Bergen een safaripark van LEGO”. Dit trok de jury over de streep, bleek woensdagavond. “Iedereen heeft zijn ‘steentje’ bijgedragen aan dit unieke concept”, zegt Broekaart trots. LEGO WORLD is het grootste overdekte meerdaagse kinderevent van Nederland en het grootste LEGO spektakel ter wereld en wordt sinds de start van het evenement georganiseerd in IJsselhallen Zwolle. De Jury prijst de unieke belevenis waarin bezoekers worden ondergedompeld in een wereld van LEGO, de hoge waarderingen van bezoekers, de consistentie van het merk en de hoge terugkeercijfers. Naast het bekijken van diverse levensgrote bouwwerken kunnen bezoekers ook zelf met LEGO bouwen en genieten van optredens van leuke artiesten en vermakelijke films. Libéma is de gemeente Zwolle, Disney XD en opleidingsinstituut Landstede zeer erkentelijk voor de goede samenwerking. “Zonder hun support hadden we nooit zó succesvol kunnen zijn. Zo voorziet Landstede ons al tien jaar van studenten die helpen tijdens het evenement. Zij zijn echt onmisbaar geworden!“
Nationale
ExpoJaarprijs
LEGO WORLD wordt jaarlijks tijdens de herfstvakantie in IJsselhallen
Zwolle georganiseerd. LEGO WORLD is bedoeld om (jonge) bezoekers
beter kennis te laten maken met LEGO door een belevenis te bieden
waarin LEGO centraal staat. De Nationale ExpoJaarprijs heeft als
doel het medium live communicatie te helpen profileren als een
hedendaags, beproefd en sterk netwerk marketingmiddel en om (potentiële)
gebruikers ervan te inspireren met succesvolle voorbeelden.
Jury: “LEGO WORLD in IJsselhallen Zwolle is een fantastisch evenement met ijzersterke formule”