Februari 2005
LEGO kiest voor databasemanagement van Experian
Experian®, marktleider op het gebied van wereldwijde informatieoplossingen, heeft een Europees contract van drie jaar afgesloten met LEGO®. Experian zal LEGO voorzien van een complete database management oplossing, die het speelgoedbedrijf in staat stelt om de snelheid en accuratesse van zijn direct mail campagnes in Europa te vergroten. Experian Marketing Services in Den Haag draagt zorg voor de datakwaliteit van de Nederlandse consumentenbestanden.
Direct Marketing is een essentieel onderdeel van
de Europese verkoopstrategie van LEGO en gedurende de komende drie jaar zal het
speelgoedbedrijf 17 miljoen 'Shop at Home' en 'Club' catalogi versturen naar
klanten in de UK, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Oostenrijk en
Zwitserland. Om de verkoop via alle kanalen te maximaliseren, is het voor LEGO
van belang om de snelheid waarmee DM uitingen worden verstuurd op te voeren.
Om de tijdsduur van het op de markt brengen van massale Europese direct mail
campagnes te verminderen, heeft de Marketing Services afdeling van Experian een
op maat gemaakte database management solution voor LEGO ontworpen. Experian
beheert alle data processing van LEGO in een centrale database. Ook bewaakt
Experian de kwaliteit van de bestanden, waaronder het ontdubbelen, het
controleren op Infofilters, controle op de juiste spelling van de naam en het
controleren op verhuizingen. Daarna worden files aangemaakt die naar een
fulfiment bedrijf in Polen worden gestuurd.
Finlay Robb, European Business en Marketing Director van LEGO, is enthousiast
over de diensten van Experian: "Experians uitstekende inschatting van de
direct marketing activiteiten van LEGO hebben geresulteerd in een oplossing
waarbij we snel kunnen communiceren met de miljoenen LEGO klanten in de UK en op
het Continent."
Experian is één van de werkmaatschappijen van GUS plc., beursgenoteerd in
Londen (UK). GUS heeft wereldwijd ca. 80.000 medewerkers in dienst en een
jaaromzet van ca. 7,5 miljard Euro. GUS is een retail en zakelijke
dienstverleningsgroep. GUS biedt informatie op het gebied van customer
relationship management services (Experian), multi-channel retailing en
homeshopping, (Argos Retail Group & Wehkamp) en verkoop van luxe producten (Burberry).
Experian heeft een jaaromzet van meer dan 1,9 miljard Euro en telt wereldwijd
meer dan 12.000 medewerkers. De hoofdkantoren van Experian bevinden zich in
Nottingham (UK) en Costa Mesa, Californië (USA). Experian heeft kantoren in 27
landen en is actief in meer dan 60 landen. Experian is in Nederland gevestigd in
Den Haag en heeft 100 medewerkers in dienst.