01 Maart 2009
Speciale zwarte editie van de Mindstorms NXT! |
Billund
(Denemarken) -
Op The Brothers Brick is er nieuwsbericht
verschenen dat LEGO een speciale editie van de Mindstorms NXT kit in het zwart
heeft aangekondigd. Het persbericht in het Engels vind je onderaan dit bericht.
Voor de verjaardag van LEGO Mindstorms, dat vorig jaar 10 jaar bestond, is er
een speciale Limited Edition Black NXT micro-controller gemaakt. Omdat zwart
cool is, en de vraag ernaar nogal groot was door de LEGO Mindstorms gebruikers.
Het is een soort must-have, dacht LEGO. Als je deze nieuwe Black NXT aankoopt
zul je ook toegang krijgen tot bijkomende dingen zoals een speciaal gemaakt
programma voor de Black NXT, een persoonlijk certificaat, wallpapers en
bouwinstructies voor speciale modellen. Dit is een product in gelimiteerde
oplage van maar 1998 exemplaren, dit omdat in het jaar 1998 voor het eerst LEGO
Mindstorms producten op de markt kwamen.
|
|
|
LEGO launches new Games range |
Billund
(Denmark) - Entering the market with a unique, constructible games concept,
the LEGO Group will enhance the UK Games Market with a completely new dimension
of LEGO Play for 2009. LEGO Games will launch in August 2009 with 8 games across
a range of price points, each offering an interactive and engaging combination
of classic LEGO elements, and a unique “buildable” LEGO dice. Set to ignite the Games industry, the unique nature of the LEGO Games range will ensure it sits perfectly alongside traditional board games and bring refreshment and novelty to a much loved consumer category. BUILD – PLAY – CHANGE. Both the board and dice are ‘built’ in the traditional LEGO way with the game concept constructed and enacted as an extension of the LEGO build experience. Each game can be redesigned and reconstructed, offering endless play possibilities. Games can be adapted, using LEGO elements to enhance and ultimately evolve the game play. Developed in conjunction with Dr. Reiner Knizia, one of the world’s most successful games’ designers, the range will see 8 games introduced at launch from August 2009 with more to follow. Designed to appeal to the existing core LEGO fan base of boys aged 6+, the LEGO Games offering also extends to families who will be able to play together, and adults. “LEGO Games presents a unique opportunity for LEGO to diversify into a new growth area”, believes Kirstin Bates, Commercial Manager LEGO UK. “By involving the player from the outset in the design, layout and method of game play, the products offer a unique and immersive play experience. This is a natural step for the company which recognises games as a natural fit into our brand portfolio, teaming creativity with a fun and constructible play concept.” Obviously LEGO. But as never seen before! |