Vnunet.nl - Computable-nieuws
Met
deze oplossing moet de speelgoedbedrijf in staat zijn om de snelheid
en accuratesse van zijn direct mail campagnes in Europa te vergroten. Experian
Marketing Services in Den Haag draagt zorg voor de datakwaliteit van de
Nederlandse consumentenbestanden.
Direct Marketing is een essentieel onderdeel van de Europese verkoopstrategie
van Lego en gedurende de komende drie jaar zal het speelgoedbedrijf zeventien
miljoen ’Shop at Home’ en ’Club’ catalogi versturen naar klanten in
Groot Brittannië, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Oostenrijk en
Zwitserland. Om de verkoop via alle kanalen te maximaliseren, is het voor Lego
van belang om de snelheid waarmee DM uitingen worden verstuurd op te voeren.
Om de tijdsduur van het op de markt brengen van massale Europese direct mail
campagnes te verminderen, heeft de Marketing Services afdeling van Experian een
op maat gemaakte database management solution voor Lego ontworpen. Experian
beheert alle gegevensverwerking in een centrale database. Ook bewaakt
Experian de kwaliteit van de bestanden, waaronder het ontdubbelen, het
controleren op Infofilters, controle op de juiste spelling van de naam en het
controleren op verhuizingen. Daarna worden files aangemaakt die naar een
fulfiment bedrijf in Polen worden gestuurd.
Finlay Robb, European Business en Marketing Director van Lego: "Experians inschatting
van de direct marketing activiteiten van Lego hebben geresulteerd in een
oplossing waarbij we snel kunnen communiceren met onze klanten."
Bron: Computable
Dit
artikel is afkomstig van vnunet.nl.
VNU Business Publications
© 2004 Alle rechten voorbehouden