Vnunet.nl - Computable-nieuws

Lego kiest voor databasemanagement van Experian

Experian heeft een Europees contract van drie jaar afgesloten met Lego voor het leveren en onderhouden van een complete database management oplossing.

Redactie Computable, 8 februari 2005

Met deze oplossing moet de speelgoedbedrijf in staat zijn om de snelheid en accuratesse van zijn direct mail campagnes in Europa te vergroten. Experian Marketing Services in Den Haag draagt zorg voor de datakwaliteit van de Nederlandse consumentenbestanden.

Direct Marketing is een essentieel onderdeel van de Europese verkoopstrategie van Lego en gedurende de komende drie jaar zal het speelgoedbedrijf zeventien miljoen ’Shop at Home’ en ’Club’ catalogi versturen naar klanten in Groot Brittannië, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland. Om de verkoop via alle kanalen te maximaliseren, is het voor Lego van belang om de snelheid waarmee DM uitingen worden verstuurd op te voeren.

Om de tijdsduur van het op de markt brengen van massale Europese direct mail campagnes te verminderen, heeft de Marketing Services afdeling van Experian een op maat gemaakte database management solution voor Lego ontworpen. Experian beheert alle gegevensverwerking in een centrale database. Ook bewaakt Experian de kwaliteit van de bestanden, waaronder het ontdubbelen, het controleren op Infofilters, controle op de juiste spelling van de naam en het controleren op verhuizingen. Daarna worden files aangemaakt die naar een fulfiment bedrijf in Polen worden gestuurd.

Finlay Robb, European Business en Marketing Director van Lego: "Experians inschatting van de direct marketing activiteiten van Lego hebben geresulteerd in een oplossing waarbij we snel kunnen communiceren met onze klanten."

Bron: Computable

Dit artikel is afkomstig van vnunet.nl.
VNU Business Publications
© 2004 Alle rechten voorbehouden